SSブログ

ママへのちょっと早めのラブレター [考えること]

「生まれる」というTBS系のドラマが絵本になりました[揺れるハート]

VIRINAに伺った時にいただきました♪

 006.JPG

読んで号泣でした(T_T)
胸にぐぐっとくるものがあります。


特に
『もし万が一、会う前に
 お別れしちゃったとしたら、
 それは僕が
 ママを幸せに出来る自信がないからです。

 その時はもう一回、
 ママを幸せに出来るようになって
 ママのところに来るね。』

のくだり。

3回立て続けに流産した私がワラをも掴む思いで
ヒーラーさんにその理由を尋ねた時に

「あなたのお子さん達は生まれてくるより
 空からあなたを助けた方があなたの為だと言っています。
 今のタイミングでは生まれたらあなたが大変だから。
 いつも空からあなたパワーを送って応援していると言っていますよ。」

と言われた言葉が思い出されて涙がぶわ~~っと…。

『僕はママに会えるのを楽しみにしています。

 ママを全力で愛すよ。』

のくだりも感動~~[ぴかぴか(新しい)][ぴかぴか(新しい)][ぴかぴか(新しい)]


これもスピリチュアルな話になってしまうのですが…、

私がヒーラーとしての訓練を受けていた時、
自分のハイヤーセルフ(高次元の自分)にアクセスしようとしても・・・、

何故かやんちゃな感じの天使風の5歳くらいの男の子が現れてしまう。
その子はハイヤーセルフという高尚な雰囲気がなく、
本当にいたずらっ子な感じ。

「うふふ~[黒ハート]」と笑ってはいつも私の周りにまとわりつき
抱きついてきたりとふざけてばかり。

「これが私のハイヤーセルフ??」と疑問に思って
信頼するヒーラーさんに聞いたら
なんとその子はハイヤーセルフではなく、
(当時妊娠していた)テオのスピリットだったということが分かったのです[目]

テオは私のことが大好きで大好きで、
でも、私が酷い悪阻やら日々の忙しさに忙殺されて
なかなかお腹の中のテオに意識を向けることが出来なかったので、

ハイヤーセルフにアクセスするチャンスを狙って
必ず一番先に私の目の前に現れて

『ママ、大好きだよ!!僕のことを見てよ!』

と伝えたかったんだそうです。


だからこの本を読んでテオやピロのことを思い出して
(ピロを妊娠する前も何度か流産したので)

ああ~、ピロ達はこんな気持ちで私の元に生まれてきてくれたのかな[揺れるハート][揺れるハート]
と思うとウルウルしてしまいました。

(本人達は覚えてないと思うんですけどね^^;)


とてもシンプルだけどほんわかと感動する本です。

是非読んでみてくださいね[かわいい][かわいい]

ママへのちょっと早めのラブレター

ママへのちょっと早めのラブレター

  • 作者: 近藤卓巳
  • 出版社/メーカー: 朝日新聞出版
  • 発売日: 2011/06/24
  • メディア: 単行本


nice!(3)  コメント(6) 
共通テーマ:育児

nice! 3

コメント 6

increase height

Regards for all your efforts that you have put on this. Really intriguing info. As being a rule, what’s out of sight disturbs men’s minds extra seriously than what they see.” by Richard Bach.
increase height http://blog.udn.com/tracywest1987/8142592
by increase height (2013-08-29 19:33) 

Alexis

Hello! This post couldn’t be written any better! Reading this post reminds me of my good old room mate! He always kept talking about this. I will forward this write-up to him. Fairly certain he will have a good read. Thank you for sharing!
Alexis http://www.jukeboxalive.com/blog.php?blog_id=9259123
by Alexis (2013-08-31 04:31) 

dr scholls heel pads

It is perfect time to make some plans for the future and it’s time to be happy. I’ve read this post and if I could I wish to suggest you few interesting things or suggestions. Perhaps you could write next articles referring to this article. I desire to read more things about it!
dr scholls heel pads http://www.deelsonheels.com/$1399__Heel_Cups__Gel_Heel_Pads/p133745_603308.aspx
by dr scholls heel pads (2013-09-14 20:39) 

Serenity

Play numerous various game titles and truly review all that you can. The very first stage prior to leaping into anything at all is to search just before you leap– so study flash online games ahead of you make a decision to make them.
Serenity http://increaseurheight.blog.fc2.com/blog-entry-2.html
by Serenity (2013-10-04 17:52) 

Aria

We are a group of volunteers and opening a new scheme in our community. Your site offered us with valuable info to work on. You’ve done an impressive job and our whole community will be grateful to you.
Aria http://chatlotteheels.wordpress.com
by Aria (2013-10-04 23:09) 

Gabriel

I truly enjoy looking at on this site, it has good articles. “A short saying oft contains much wisdom.” by Sophocles.
Gabriel http://jaxartscene.com/blogs/user/MistieSavage/
by Gabriel (2013-10-06 21:30) 

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。